Benyeda Sakk Egyesület - "A sakk az értelem próbaköve…” (Goethe)

Open
X

Képességfejlesztő sakk iskolásoknak (csoportos).

Az iskolai képességfejlesztő sakkoktatásban már a gyerekek érettségéhez igazított logikai feladatok miatt a  képzés eltérhet az óvodaitól. A feladatok már a rendszerelméletű logikus gondolkodást erősítik. A játékosságról a hangsúly a feladatok megoldása felé tolódik el. A cél a vizuális memória, a koncentráló- és problémamegoldó képesség fejlesztése, illetve, hogy a gyerekek gyorsabban ismerjék fel a bonyolult összefüggésekben a rendszert, az információk  könnyebben és gyorsabban feldolgozzása érdekében. A tapasztalataink alapján az oktatás első óráiban szükséges az ismeretek átismétlése, elmélyítése és rendszerezése és ennek segítségével a tudásszintek felmérése.  Az iskolai oktatás időtartama eltér az óvodaitól, ezért itt már a 45-60 percesek az órák.  Minden foglalkozás észrevétlenül könnyíti számos iskolai tantárgy elsajátítását, megértését és egyre komplexebb sakkkompetenciát fejlesztenek ki.

Fontos hangsúlyozni, hogy az általános iskolában a gyermekek sakk-tudásszintje eltér az óvodásokétól. Ezért szükséges, hogy felmérjük a gyermekek képességeit, sakkal kapcsolatos tudásszintjüket és ezeknek megfelelően alakítsuk ki a tanulói csoportokat. A cél, hogy a tudásszintnek megfelelő sakktudás elsajátítását követően érezhető változást eredményezzen a gyerekek tudásszintjében.

iskolai-oktatas

1 Comment